Неправомерно използване на печата на АГКК
Изпълнителния директор на АГКК отправи писмо до геодезическите организации относно неправомерно използване на печата на АГКК .
Текста на писмото :
ДО
КАМАРА НА ИНЖЕНЕРИТЕ ПО ГЕОДЕЗИЯ
АСОЦИАЦИЯ НА ГЕОДЕЗИЧЕСКИТЕ ФИРМИ
СЪЮЗ НА ГЕОДЕЗИСТИТЕ И ЗЕМЕУСТРОИТЕЛИТЕ В БЪЛГАРИЯ
КАМАРА НА ИНЖЕНЕРИТЕ В ИНВЕСТИЦИОННОТО ПРОЕКТИРАНЕ
СЕКЦИЯ „ГЕОДЕЗИЯ“
Относно: неправомерно използване на печата на АГКК
УВАЖАЕМИ ГОСПОЖИ И ГОСПОДА,
Констатирано е издаване на документи (скици и др.) от геодезисти (ОЗЛ), които документи не са получени от КАИС, не са по утвърдените образци, но върху които се поставя печата на АГКК.
Използвам случая, за да обърна внимание, че съгласно чл. 55, ал. 10 ЗКИР оправомощените лица (ОЗЛ) издават на хартиен носител от името на Агенцията по геодезия, картография и кадастър получените в електронен вид официални документи. Разпоредбата на чл. 8, ал. 1 от Наредба №РД-02-20-4 от 11 октомври 2016 г. за предоставяне на услуги от кадастралната карта и кадастралните регистри гласи, че резултатите от услугите се предоставят по образец, одобрен от изпълнителния директор на Агенцията по геодезия, картография и кадастър. Съгласно чл. 36г, ал. 2, ал. 4 и ал. 5 от същата Наредба при изпълнение и предоставяне на услуги лицето, осъществяващо административно обслужване: спазва изискванията на раздел IV и раздел VII, които са относими към конкретната услуга, с изключение на разпоредбите относно уведомяването; предоставя официалните документи на хартиен носител, подписва ги и полага печат; няма право да извършва редакции в предоставяните официални документи.
Изразявам категорична позиция, че посочените по-горе практики са недопустими и рушат доброто име на АГКК, подронват доверието в държавната институция и в професията инженер-геодезист.
По този повод Ви уведомявам, че ще бъдат извършвани дейности по контрол на ОЗЛ от АГКК и в случай на установяване на нарушения, ще бъдат предприети предвидените в законодателството мерки, а именно: отнемане на правото за извършване на дейност по чл. 56 ЗКИР, отнемане на правоспособност и/или налагане на имуществена санкция/глоба. В чл. 97а ЗКИР предвидените санкции са от 1000 до 5000 лв. за правоспособно физическо лице и от 5000 до 10 000 лв. за юридическо лице или ЕТ.
Независимо от горното, при установяване на нарушения ще бъде сезирана и Прокуратурата на Република България за предприемане на действия по компетентност, в случай че съответните деяния осъществяват състав на престъпление по Наказателния кодекс.
Моля настоящото писмо да бъде разпространено сред Вашите членове, както и да бъде публикувано на официалните Ви интернет страници с цел достигане до максимално широк кръг лица.